08 oktober 2009

Likvaka

Jag har världens kassaste kropp. Värdelös.

Är det inte magen som skiter sig (ja, bokstavligt) så är det ryggen som låser sig, axlarna som värker, hälarna som ömmar, benhinnorna som är inflammerade, nässelutslag och matallergier, eller som idag - skit-jävlar nackspärr.
Trött på min kropp är jag.

Jag är redo för slakthuset.

På tal om slakt så har jag ca 20 lik på mitt kontor på jobbet. Inte lik i garderoben utan på golvet. Jag har gått på massjakt idag av flugor. Feta, äckliga, slöa spyflugor.
Så idag, med vetekudde omslingrad runt halsen, stinkande av liniment och med flugsmäcken i högsta hugg gick jag på mördar-rond

Dessutom nyser jag högre än vad Jesus predikade, så nåt skit är på gång. Fast jag nös nog av all lik-lukt på mitt kontor. Eller på "my office". Låter bättre. Världsvant. Sofistikerat.
Tror jag ska byta språk ett tag. Kanske franska. Eller ryska. Fast ska jag börja slänga med ryska ord som Vodka och Koskinkorva och sånt så måste jag nog blonera håret gult och färga utväxten svart. Nej det pallar jag inte. Bättre med mitt faketonade mörka med gråa hårstrån som jag rycker då och då.

Nu ska jag gå och vaxa armarna.
Kom inte på nåt annat sätt att bränna pengar på idag.

3 kommentarer:

  1. Nyser högre än Jesus predikade, va fan fick du det ifrån. Du är så jäkla roligt!!! Du förgyller min dag, härligt att veta att man får sig ett gott skratt varje dag! (Blir det att vinboxen åker fram till Idol ikväll...?)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Jag vet hur det är att ha kass mage och nackspärr! Kämpar själv mot en satans huvudvärk idag och funderar på att be någon knocka mig så jag slipper ifrån eländet ett tag...
    Skönt ändå att du kan skoja o vara glad! Vara den Li du är! :-) Massa kramar!

    SvaraRadera
  3. Du är lika galet rolig som vanligt. Det är kul att få sig ett gott skratt! Krama hela familjen! Vi får ses snart. piffälskare

    SvaraRadera