25 oktober 2009

Sleep-over och herrmiddag

Jag blev utslängd från vårt gemensamt betalda (eeeh, lån på banken...) hus inatt.

Herrmiddag. Pojkfylla kallar jag det.
Män som lämnar småbarn och fruar hemma, för att dricka bärs, ha femkamp och andra styrkeprov, snacka bilar och jobb, diskutera nya Jula-katalogen och Prylbibeln, pissa på toaringen, spotta snus i handfatet, snacka tuttar och gräsklippare och för att slutligen däcka i någons utemöbler på väg hem.

Kanske var det så. Inte fan vet jag, jag höll mig långt därifrån.
Jag hade flytt till grannbyn för födelsedagsfirande och sleep-over med min bästa vän och mina barn i mammas lilla mansion.
Somnade snabbt och till och med lilleman sov till 10.15. Har aldrig hänt. Höll honom vaken till 01.20 i och för sig. Kanske hade med den tortyren att göra.

Jag älskar att sova borta. Hotellfrukost, rena lakan och snokande i andras garderober (just det morsan, tack för den fina presenten som jag sett att du köpt till mig. Precis den lampan jag önskade mig. Ja, den som stod inne i klädgarderoben)

Den var en skön sova-borta natt.
Och det var så sköna täcken så nu måste jag shoppa nytt igen.
Hurra! Nu kom jag på nåt nytt att bränna pengar på. Tjoho!

1 kommentar:

  1. VAd lyxigt! Idag ska jag njuta av vår lediga dag, kunde inte passa bättre att vara ledig en måndag efter en sån hektisk helg ;) Ses imon, lunch? kram å hej

    SvaraRadera