24 oktober 2009

Död som en nylagad torsk

Då var det dags.
Dags att vara en dålig mor och skicka ut sina barn på tomten och själv få sitta med Ipren-tabletter, stor kopp kaffe och nedrullade gardiner.

Känner mig inte som en nyutslagen nyponros precis. Mer som en utslagen kaktus med stickiga pinnar som grävt sig långt in i min hjärna.

Men hur kul som helst på gårdagens Vinjunta.
God mat. Kantarellsoppa. Fatta det, blev bjudna på sånt som jag själv går och smygäter om jag har det hemma. Skulle aldrig bjuda bort mina kantareller.
Tack Karro för en supertrevlig kväll och fantastisk föda.

Kameran hade jag inte med mig, men värdinnan tog fina kort. Kolla in Äppelblommans blog

MASSOR med vin. Det var ju också gott. Det är alltid gott med rödvin. Tro mig, alltid.
Det är säkert gott ikväll också när vi ska fira min vän som fyller de magiska delbara åren. 38 år. Delbart och magiskt.

C har herrmiddag ikväll. Så konstigt nog LÄMNAR jag huset när det kommer 10 snygga män till huset. Jag väljer mina barn och mammas hus framför 10 män.
Jag tror nog att jag har tappat bort mig. Jag har nog verkligen det.

Tragiskt. Mycket tragiskt

3 kommentarer:

  1. Tack själv vännen!! Utan er hade det inte blivit så bra!!! Va kul att ni tyckte om maten. Alltid lika nervös för det;-)! Du får gärna komma hit och äta kantareller en annan dag. Har massor av detta guld i min frys!!
    Hoppas att du snart piggnar på dej!!
    Stor kram och blöt puss från mej!!

    SvaraRadera
  2. Hej Lilla Li! Tittade på korten "hos" Äppelblomman, du såg ju helt normal ut på första kortet!!! Söt och go! hehe Ja, jag håller med, vad har hänt.?? =)
    Pussis

    SvaraRadera
  3. Haha! Du är väl alltid fräsch som en nyutslagen ros?? Kanske lika bra att du lämnar huset om du känner dig som en kaktus. Du vill väl att karlarna ska se dig från din bästa sida? ;-) Kram på dig!

    SvaraRadera