23 oktober 2009

Vinjunta

Normala kvinnor har syjunta, fikaträffar och annat trevligt.
I vårt gäng måste vi hitta en anledning att få dricka vin.

Så vi har vinjunta, fulla flaskor och lite provning.

Ska bli kul att se vad det blir för viner idag.
Fast jag ser ju fram emot allt som har färgen röd och alkoholhalt 12,5 procent.

Väldiskade, fina vinglas.

Fina oöppnade flaskor (bättre än min halvfulla bag-in-box i skafferiet)

God mat, kan inte bli annat när värdinnan är K.

Snack och skvaller.
Mycket snuskigt prat om snoppar och dildos, tuttar och underliv, lite gråt, lite av allt kan man säga. Eller mycket av allt.

Fulla tjejer, glada tjejer, mammor som är glada att vara på vift, nyktra gravida mammor som tar sitt ansvar och håller reda på vad som har sagts och ser till att inte maten bränns vid.

C tar sitt ansvar och tar hand om sjukt barn och disco prinsessa.
Jag hoppas han tar hand om sin sjuka kvinna imorgon bitti.
När andedräkten luktar fylla och kläderna ligger i en hög på golvet.

Hoppas han kommer ihåg att han älskar mig samtidigt som han skäller att jag snubblade i trappan och svor så att jag väckte familjen, att jag glömde låsa dörren och att jag inte kom ihåg att jag tog en klunk cola när jag kom hem så kyldörren stod öppen.

Nu ska jag ladda med en dusch, nya underkläder och en mintpastill. Man kan ju hoppas lukten håller i sig.

1 kommentar:

  1. Hallå partyprinsessan! Nu kan jag kommentera igen! Vet knappt någon som älskar vin som du! Nä, ingen annan faktiskt... hoppas att du har ruggigt kul och att du inte mår alltför kasst imorrn! Kramis!

    SvaraRadera