20 oktober 2009

Snygg? Va? Jag?

Samtalsämne mellan två sexåringar vid middagsbordet:

Kille 6 år: Li, varför är du så fin?
Jag: Jag?? Denna gamla trasan... Ja, du jag har ju jobbat. På mitt jobb måste man vara fin.
Killen igen: Men du är alltid så fin. Du är faktiskt snygg
Jag: Snygg? Vet du ens vad det är? Men tack, jo man gör ju vad man kan...
Killen: Ja, du är JÄTTESNYGG. Du är den snyggaste mamman jag känner
Jag: Tycker du? Vad glad jag blir. (fniss, tihi, tihi...)
Killen: Ja du är den smalaste mamman jag känner också.

Då vaknade hans flickvän, dvs min dotter...

Dotter: SMALAST?? Är du galen, inte smalast. Bara snyggast. Och snygga bröst. Jag har också bröst. Fast de är platta.
Killen: Ja det är de. Jag har också platta bröst. Och en snopp.
Dotter: jaha
Killen: Ska vi gå ut och leka, jag har ätit färdigt.
Dotter: Ok

Jag: Pust...tack och lov...

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Du har rätt i att din dotter är härlig!!! Tycker att du både är snygg & smal;)
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Ha ha jag dör!!! fatta va underbara barn är!! Men han har ju så rätt, du är ju så snygg!!

    SvaraRadera
  3. Hahaha!! Fy fan vad roligt! Jag hade aldrig kunnat hålla minen! Tur att han har koll på att han har snopp i alla fall!

    SvaraRadera