16 oktober 2009

Fredag VS Fredag...

Skillnad mellan mina fredagar

Fredag för 15(hrmmm...) år sedan:
  • Planerade redan på morgonen vad jag skulle ha på mig
  • Hämtade en flaska hembränt hos grannen för 100 kr
  • Käkade sallad till lunch för att kvarten skulle slå, den ska ju räcka både fredag och lördag
  • Ringde polare, bestämde klädsel så att vi alla såg likadana ut. Kort kjol och glittrig topp
  • Förfest kl 19, alla har med sig en Brännvin Special, innehållet var dock hembränt. Plus en 50 cl cola. Chips ställs fram på bordet
  • 21.30 dags för krogen, gratis inträde före kl 22. Promenad dit - inte råd med taxi.
  • Spanar snyggingarna på krogen. Köper kvällens öl på Solde. 30 spänn
  • Tar sista bussen hem, somnar med okänd snygging (förhoppningsvis...) på armen .
  • Full som fan

Fredag idag, några år senare:

  • Planerar redan på morgonen vad jag ska handla till middag
  • Käkar en stadig lunch på jobbet, korv och pyttipanna
  • Hämtar barn på dagis och kör en fredags-handling bland pensionärer och barnfamiljer
  • Åker hem, packar upp maten och lägger fram kycklingfiléer att tina
  • Börjar att helgstäda. Tvätta golv, skura köksluckor och sätter på film till barnen så att de håller sig lugna under min städtid
  • 18.30, dusch och på med myskläder. Noppiga byxor, så fula, så sköna...
  • 19.00 dags för middag och öppnar en flaska rött
  • 20.00 dags för Idol
  • 21.00 pratas det om en snabbis, somnar i soffan istället omslingrad med svettiga barnarmar
  • Trött som fan

Ja, nåt hände. Vet inte vad....

När började man somna kl 21 på fredagskvällarna? När blev IDOL veckans höjdpunkt? När började man tycka att SKÖNA mysbyxor går före URRINGADE toppar?

Vem vet, men nästa fredag är det dags för vinjunta och då ska jag varken somna i soffan eller ha "kostymen" på mig!

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra att även snygga prinsessor har en nopprigkostym;)
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Haha! Men om man inte ens har barn då är det ju ÄNNU mer tragiskt att Idol är veckans höjdpunkt och att man somnar i soffan kl nio... jag är f.ö chockad över att du orkar skura golv en fredag-kväll!! :-)

    SvaraRadera