21 oktober 2009

Fötter

Jag har fotskräck.

Ja, mycket konstigt, men det är några saker jag inte klarar av här i livet.

Fötter och ljumskar.

Fötter äcklar mig, ljumskar ger mig ångest (ser ljumskbråck framför mig där tarmarna trillar ut)

Fötter, äckliga sönderskavda fötter.
Jag jagas av dem i sömnen, jag ser dem i Hemköpskön på gamla gubbar i sandaler, ser dem i bastun i badhuset på tanterna, stora sprickor på gråa tjocka hälar.


Jag tycker att fötter är otäckt.

Det konstiga är att jag själv alltid går barfota. Och äcklar andra människor.
För inte är de snygga, mina fötter alltså.
Min hudterapeutvän har snygga fötter. Söta som på en liten docka. Storlek 37.

Mina barn har söta fötter också, svettiga, lite surt luktande - men dock så söta.
Jag nämner inte C.

Men fötter har förföljt mig denna veckan.

Lillsessan har nageltrång och nagelsvamp. VARFÖR?? Är det mitt sätt att bli straffad på att mina barn ska få otäcka fötter i framtiden?

Lilleman får väl problem med ljumskarna i framtiden då, så jag får byta bandage och trycka tillbaka tarmarna som trillat ut.

Fast jag fick fotmassage idag.
Det var inte skönt.
Hon skulle krossa kristallerna.

Vilka kristaller? Trodde jag bara hade diamanter i min kropp


Dags att tänka på nåt annat. Som Mc Dreamy till exempel.
Jag skulle nog till och med kunna ge tillbaka fotmassagen.
Men ingen bandagering av hans ljumske.
Där går gränsen

Eller vad sa jag nu? Nu skojar jag väl?
Klart jag skulle fixa ett ynka bandage och några meter tarmar som ska tillbaka in i ett litet hål.
Gud, jag trodde verkligen ett tag att jag tappat stinget!

Snart skriver jag väl att jag inte gillar rödvin heller

6 kommentarer:

  1. tror nog att mcdreamys fötter är hur mjuka och fina som helst, så en fotmassage där skulle nog bara vara en fröjd. Och vad gäller ljumsken så skulle jag nog göra vad som helst för att komma intill den regionen..... =)Ska hålla ett vakande öga ikväll, kanske får se hans fötter =)

    SvaraRadera
  2. VAD ÄCKLIGT!! Vart har du hittat dessa bilder på fötterna?? Usch... Sprickor i fötterna är vidrigt och gör jävligt ont!! Jojobaolja...=KANON för fötter!! Så får du lika söta fötter som din väninna :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt varit lite mallig över mina fötter sedan du sa att dom var sååå små och söta! =) Sen har du sagt att jag har fina bröst också.. (men inte såååå små och söta..) *hahaaha*

    SvaraRadera
  4. Jag hatar oxå fötter,tycker det är så oattraktivt...tex om världens snyggaste karl kommer så tittar man ner å han är barfota i ett par sandaler,långa ,krogiga tår med hår på,å tånaglar fy f-n.Jag försöker tänka att alla så klart måste få gå barfota i 30 graders värme...Mina barns fötter är underbara,finns några fina kvinnofötter MEN dem måste vara perfekta,inga krogiga tår...jag har INTE fina fötter,små men jag har alltid ankelsockar i väskan på sommaren som jag tar på mej när jag går in hos folk...villken fjant jag är...kram,Kate.

    SvaraRadera
  5. ugh vilken äcklig bild!!!!
    stackars liten, jag är en sån där tjej som också haft nageltrång, dock inte svamp som tur är, på mina fossingar. fy faan va ont det gör. så jag tänker en extra tanke på din tjej som får genomlida detta hemska.
    kram charlotta

    SvaraRadera
  6. Den sista fotbilden är så äcklig att jag inte kan sluta stirra på den! Du har verkligen inte fula fötter!! Du har väl sett mina ap-tår? Jag kan plocka upp en penna med tårna om den fallit på golvet, eller en cola-burk! Nä, skoja bara, så långa är de inte! ;-)

    SvaraRadera