14 oktober 2009

En vanlig dag....

Klockan ringer kl 06.00. Den ignoreras och jag snoozar 20 min. Eller rättare sagt till C kommer med kaffet. Han buffar på mig, jag sträcker ut en iskall döende arm från täcket och tar emot kaffemuggen. Öppnar ett öga (ja faktiskt) och dricker exakt 3 klunkar. Tar in armen igen och somnar om.

20 minuter senare brakar helvetet löst. C pussar hejdå, jag ser att klockan är WAY TO MUCH!

Tvingar mig rullande ur sängen, går in i badrummet.

Jag blir lika chockad varje dag när huden smälter in i det vita kaklet och de röda, svullna ögonen inte matchar åderbrocken ett skit.

Och just HÄR börjar tjatet. Men klä på dig DÅ! Men snälla, har du inte fått på dig sockarna ÄNNU? Men SNÄLLA borsta håret.... och det fortsätter likadant fast en ton högre.

Stackars barn. Jag skäller och tjatar tills halsen blir hes.

Själv står jag fortfarande och funderar på vad jag ska ha på mig medan masken läggs på. Mycket mask.
Inte som förr, när man hade ett rosenrött skimmer runt sig och luktade mintpastill i munnen när man vaknade.
Vad hände egentligen?

Ungarna skyndas ner för trappan, sparkar ut den fullständigt hysteriska katten, jackorna slängs på och kastar in felpackade dagisväskor och matlåda i bilen.

Frost på ruthelvetet. Där sabbas min dag. Hatar frost och kyla.

Jag huttrar in med ungarna på skola och dagis, pussar hejdå, kommer på att frukten glömdes hemma och att det var dans och inte sim idag.

Hem snabbt som fan. Kastar ner en halvrutten banan och byter innehållet i väskan till prinsesstyll och vippkjol istället för baddräkt och simfötter.

Snubblar på katten som vill in igen eftersom morrhåren fryst fast till is, sparkar till henne för att hon försenat mig ytterligare och drar med nypackad väska tillbaka till skolan igen.

Äntligen framme på jobbet BARA en kvart försent idag. Hämtar kaffekopp nr 3 för dagen och funderar på en skorpa. Skippar det och tar ett tuggummi istället.
Magen knyter sig, datorn hänger upp sig och jag går på toa istället.

Sen andas jag mig lugn på jobbet och får njuta av att vara vuxen, fram till kl 16.30 när barnen ska hämtas och dagen upprepas. Fast omvänt.

Klockan är 20, man funderar på varför Bolibompa-sexet uteblev idag igen, sätter jag mig framför TV:n, spanar in Mc Dreamy, pussar mina söta barn. Väldigt söta när de sover.


Då tänker jag att:

  1. IMORGON ska jag gå upp en halvtimme tidigare .

  2. Jag ska inte tjata EN ENDA gång.

  3. Inte skälla heller.

  4. Och så ska jag äta en STADIG frukost.

  5. OCH packa rätt i dagisväskorna.

EN MORSAS MÅLSÄTTNING VARJE DAG...

8 kommentarer:

  1. Ha ha precis så har vi det hemma här. Jag HATAR att gå upp på morgonen men det gör inte mina barn. Men ändå blir dom lidande av att jag alltid ligger kvar i sängen 20 minuter för länge. Hatar egentligen att stressa på morgonen. Men vad gör man inte för att få sin skönhetsminuter;-)
    Du är så vacker så jag kan inte tro något annat om dej på morgonen. Då ska du se mej. Jag ser ut som en sju svåra år:-(
    Stor kram på dej!!

    SvaraRadera
  2. Gulliga Karro, skönt att du förstår mig. Vi har väl det likadant vi morsor :)

    SvaraRadera
  3. Love it!! Har precis samma morgon som du.. Fast en stor unge och en liten unge som ska ur sängen..två hundar och två hästar ska ut också. SKÖNT att fler har samma stress på morgonen som jag...!

    SvaraRadera
  4. Asgarv.... det tragiska är bara att det är var mors verkliga vardag.... =)

    SvaraRadera
  5. Det är bara att bita ihop och stiga upp, förresten vad är det för fjäsk av Puff och ge dig kaffe på sängen. Det är väl du som ska stiga upp och serva honom med frukost och det som Anna Anka gör på sin man varje morgon.
    Mvh Piff

    SvaraRadera
  6. Fyy, vad stressigt Ni har det på morgnarna.. Låter jobbigt ju.. :(

    Jag går upp 06.20 och hämtar en mugg kaffe och lägger mig i den varma goa sängen igen.
    Tittar på nyheterna i lugn och ro. Hämtar en till mugg..
    Sen stiger jag upp och gör allt i min egen takt, ingen stress, lite sminkande, föna och platta håret. En tallrik fil vid nyheterna igen.. Allt detta medan sonen klarar sig själv till skolan :)
    Hej då, ropar han vid 07.20 och jag fortsätter plocka och dona lite innan det är dags att åka till jobbet.. :-)
    Sådana morgnar är jättesköna..
    Kram

    SvaraRadera
  7. Appropå ditt förra inlägg http://awkwardfamilyphotos.com/ kollo in denna sidan om du inte redan gjort det!!! Hahah hysteriskt kul. kram HAnna

    SvaraRadera
  8. ETT GOTT RÅD FÖR ATT DAGEN SKALL BLI MYCKET BÄTTRE. GE C EN KOPP KAFFE KRYP NER IGEN OCH GOSA 10 MIN DÅ BLIR DAGEN MYCKET BÄTTRE. MEN TROTS ATT DETTA INTE KOMMER ATT HÄNDA EN VANLIG VARDAG ÖNSKAR JAG DEJ LYCKA TILL . VILJAN FINNS JU I ALLA FALL. DU ÄR BÄST OCH ÄRLIG TROR ALLA HAR DET SÅ MER ELLER MINDRE MEN INTE MÅNGA VÅGAR ERKÄNNA.

    SvaraRadera