03 oktober 2009

Ungdomar och kärringar

Jag bor fel ibland, vi har ungdomslägenheter jämte vårt hus. Lägenheter som gör att jag känner mig gammal och gnällig.
De hade roligt igår. Roligare än mig i alla fall. Klockan 02 hade de fortfarande roligt.
Jag stod bakom persiennen och spanade. Kollade så att inga ölflaskor slängdes i min trädgård, så att inga fjortisar pissade i mitt land eller att barnens lekstuga blev besudlad av kåta 19 åringar. Men inget hände.
C kallade mig kärring. Att jag glömt bort hur det var.
Jag stoppade in öronproppar, somnade gott.

Kl 05.30 när lillprinsen vaknade var C inte lika kaxig och tyckte att det var surt att det var fest gårdagen innan, någon annans fest.
Vem är kärring nu?

Tacka vet jag öronproppar, jag var lika morgon-snygg, utvilad och fick sovmorgon som vanligt. Och dessutom var helgfrukosten framdukad när jag på rosenlätta fötter trippade ner till familjen kl 10...

6 kommentarer:

  1. hihi, roligt inlägg som vanligt

    SvaraRadera
  2. frå Sandra Sofie Salinger

    SvaraRadera
  3. Du är ju för rolig Li! Härligt att läsa om din morgon och hur du beskriver dig själv - där du bjuder på dig själv. Hoppas allt är bra med er! Här är det fint, försöker njuta av mina sista föräldrardagar, börjar jobba lite tidigare än tänkt. kram Emma

    SvaraRadera
  4. :-) Tänk för 14 år sedan,14?!!!...Då var man en av dem som höll samhället vaket i ungdomslägenheterna å tyckte att "surkärringarna" var gammla å tråkiga...
    Nu har man sakta bytt sida,vad hände,när hände det?..
    Fan Li vi måste ordna en riktig "kärringfest" snart & bevisa för alla (i alla fall oss själva) att vi fortfarande kan...Kram,Kate.

    SvaraRadera
  5. Haha! Du är rolig Li. Du styr den sidan av samhället, ser till att folk sköter sig. Min mor på jämte Ragges och glor i fönstrena och ringer polisen om det behövs. Folk i detta samhälle har ju en tendens att gilla elda saker inne på skolgården och bete sig allmänt illa. Tur att ni finns! Själv bor man ju på landet och blir irriterad om det rullar ner en bil :-) Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. varför ska du ha sovmorgon? Är det inte dags för bull att få sova ut och vakna utvilad?
    Bull

    SvaraRadera