24 september 2009

Vardags mat suger....inte längre

Jag börjar framåt 15 tiden på dagen fundera på vad jag ska handla.
Handla för 7:e gången denna veckan. Ska jag ta med mig vilddjuren in och föra ett jävla liv eller ska jag handla på kvällen när kungen kommer hem? Vad ska jag handla? Vad ska vi äta? Pannkakor för 4:e gången denna veckan???

Jag ORKAR verkligen inte mer!

Ska denna förbannade vardagsmat styra mitt taskiga humör, mina surt förvärvade pengar (som jag hellre hade lagt på en ny skinnpaj eller på ett Spahotell) och DESSUTOM ska jag stå och laga overkokt pasta var och varannan kväll, bara för att jag inte kommer på något annat.

Nu är det slut på skiten. Jag loggade in mig på Familyfood och beställde leverans hem.
På ett kick!
5 middagar med råvaror och recept till hela familjen kommer med kylbil hem varje eller varannan vecka.

Mitt beslut känns skönt. Måltiderna är förbestämda OCH maten finns hemma.
Nu väntar jag bara på mitt H&M paket som ska komma på posten.
DÅ är dagen fulländad.

Ikväll ska nog C få sig ett med dunder och brak. Vad förvånad han kommer bli....

3 kommentarer:

  1. Den idéen är ju superbra!! ´Det får de nog bli hos oss med!!!
    Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Hmmm, Familyfood säger ni. Jag vågar inte.... gör ni först så kan ni väl säga hur det har gått ;) Fast allt bra sugen är jag.... Fast idag har jag packat korv till Familyfood, så good shit har de ju =)

    SvaraRadera
  3. Hejsan Li.Jag har oxå börjat med Familyfood varannan vecka & är supernöjd!!...Goda enkla recept m väl tilltagna portioner,du kommer inte ångra dej!/Kram Kate.

    SvaraRadera