27 september 2009

Höst och nagellack

Fixat i trädgården inför vintern.
Fatta vad jag säger. Inför vintern!
Vad är det man gör i trädgården? Jo, man förbereder de levande tingen att de inte ska dö under frostnätter, snöoväder och blåst. Att de inte ska duka under och braka ihop.
Man räddar dem från döden i 6 månader framåt.

Man tycker att det är SKÖNT att höstfixa i trädgården. Varför? För att man räddar nåt från att dödens dö de närmsta månaderna?

Jag vet inte, men jag är inte redo inför att ta bort det som har blommat, klippa ner häckar och ta bort minsta möjliga sommarkänsla.
Bara för att att krypa in i sitt bo, byta gardiner, tända brasor och stearinljus, dricka te istället för rosé på kvällarna, ta bort nagellacket från tårna och sluta raka benen.

Jag är inte redo inför totalt mörker i ett halvår. Dessutom är inte mina tår snygga utan lack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar