20 september 2009

Söndagsångest...igen...

Gillar inte söndagar.
Det är så mycket måsten.
Upp tidigt för att utnyttja den lediga dagen eller sova länge för att få vila ut?
Man måste fixa i trädgården, man måste rensa nån jävla garderob eller ha nåt annat söndagsprojekt.
Gör man inte det så ska man dra sur man och gnälliga ungar runt på A6 och bränna sitt barnbidrag på halva-priset koftor och dålig mat på Ikea.

Mitt projekt idag blir att njuta av att se höstsolen skina in på mina nyputsade fönster och dricka kaffe på verandan, som en gammal tant.
Vad hände med mina söndagar när jag vaknade upp med ångest hos en snygg, halvt okänd kille i nån lägenhet? Eller man vaknade hemma hos nån kompis som man smet hem ifrån för att slippa hjälpa till att städa efter gårdagens fest?

Nu vaknar man med 4 svettiga barnarmar slingrande runt sig och katten och C vid fötterna. Ingen ångest, bara kärlek!

Den här söndagen kanske inte är så illa ändå.....

2 kommentarer:

  1. Tre absoluta söndagsförbud:
    1. Dra runt på A6- särskilt om man har barn!!
    2. Känna att man "måste" göra saker.
    3. Gå upp tidigt för att inte gå miste om dagen.
    Jag tycker att vi ska införa en helig vilodag på söndagen igen! Man har tillräckligt med krav och måsten hängande över sig, tycker att det ska vara obligatoriskt att enbart slappa! Hoppas helgen har varit härlig! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hahha håller med dig,på helgerna har man alltid så många "måsten"
    Denna helgen försökte jag att varva ner lite... men svårt är det :)
    Hoppas dagen varit bra!
    KRAMIS

    SvaraRadera