28 september 2009

Sandloppor och Pina Colada

5 veckor kvar.
Sen åker jag till varmare breddgrader (nej jag ska inte dö och hamna i helvetet)Jag längtar efter mycket som innefattar denna resan


  • Väntan på biljetterna. Härlig pirrande känsla. Resfebern börjar.

  • Beställning i Taxfree katalogen. Man handlar 3 olika parfymer som man aldrig har luktat på. Varför? För att flaskan är fin och tillverkad av Britney Spears eller Paris Hilton?

  • Packning och förväntan, resfeber och spruttagning. Diarré och hård i magen - samtidigt

  • Ställa klockan (man åker ju alltid mitt i natten)

  • Pussa barnen hejdå, med ett lamt "vi kommer sakna er sååååå" när man i själva verket har bokat resan bara för att komma bort från barnskrik en vecka

  • Väntan på flygplatsen, för att snabbt springa ombord på planet. Bara för att man tror att man får bättre säten? Visst fan, det var ju numrerat...


  • Beställa vin till frukosten, trots att klockan bara är 8. Och en GT innan kl 10.

  • Den varma heta luften som slår mot en när man stiger av planet i Jalla-Jalla landet.

  • Incheckning på hotellet och utforskning av rummet. Man skiter i om det är kackerlackor i badrummet - vi är barnfria och det är 30 grader i luften.

  • Första turen till stranden, med bleka, nyrakade ben, nyfilade fötter och välansad muff. Med förra säsongens bikini, men nyinköp sololja faktor 8.

  • Första kvällsaktiviteten. Vi är ju barnfria - vi måste få till ett skjut innan middagen.

  • Halvtaskig pasta och nygrillad fisk. En flaska vin och hålla handen.

  • Första natten på hotellet, man sover halvdåligt. Bilarna kör utanför och man hör dunket av ett disco (discot man inte orkade gå till, man är ju lite trött efter en heeeel resdag...)

  • Första hotellfrukosten på verandan utanför restaurangen. Man huttrar lite i morgonkylan. Klart man ska sitta ute. Det ska vara varmt, jag har ju betalat 20 000 för den här resan. Bit ihop för helvete och flytta stolen, byt bord, bort från skuggan.

  • Hämta badväskan, gå ner till stranden. Poolen var ju kört för alla platser och varenda solstol var bokad av halvfuktiga handdukar som har legat där sedan middagen kvällen innan.

  • På med sololja, beställer en kall öl, hör barnskrik (var inte detta Blue couple hotell?) Stänger av öronen och tar ett dopp i det halvljumna vattnet. Kom älskling, jag looovar att det är behagligt.

  • Kväll 2, borde ta ett skjut till, vi är ju faktiskt barnfria. Vi spelar kort på balkongen istället och dricker Pina Colada. Funderar om vi ska ringa hem.

  • 1 vecka sol och bad. Kalla öl och prat om att ta en joggingtur. Snorkling och ljumna kvällar. Stekheta dagar och jobbiga strandförsäljare. Shopping på basarer. Faraoner och pyramider. Kärlek och kortspel. Nya vänner och solnedgångar. Fin sand och välrakade ben varje dag. Nya pigmentfläckar och solbränd mage.
Det är vad jag kallar semester

2 kommentarer:

  1. Hello darling!! Ja, det låter ju som att du har en underbar resa framför dig!! När åker ni? Vart ska ni? Jag blir allt lite avis, för nog längtar man till varmare breddgrader när solen strålar ute, men så fort man sticker ut nosen så fryser den och trillar av... jag går fortfarande och väntar på att sommarvärmen ska komma tillbaks. Suuck... Ha det gott! Kramar!

    SvaraRadera
  2. HÄÄÄRLIGT! vill me :D JAg var faktiskt inne och kollade lite reser nu.....får nog ta upp detta ikväll igen för min kropp skriker efter sooool, hav, paraplydrinkar och resturangmat varje dag :D Kram kram /HAnna

    SvaraRadera