15 februari 2010

Trääääning och brutna leder

Idag tog jag tag i mitt liv. Man gör ju gärna det på måndagar.

Upptäckte idag att mitt sexpack på magen hade bytts ut mot 1-pack. och det 1-packet var avlångt och låg som en ring runt min midja.

Idag käkar jag inget godis. Äter broccoli till kvällsmat och tar mig en tur till gymet.

Trodde jag.
Resterna från tacos i helgen och godislådan på jobbet sabbade mitt nya liv redan vid lunchtid.

Dessutom skulle jag hämta mina gympadojjor ute i uthuset/gymmet idag på morgonen. Bara för att jag DIREKT, utan bortförklaringar, skulle åka direkt till gymmet efter jobbet.


Ut i snön, upp för trappan i högklackat, in i uthuset/gymet och PLADASK.
Drattade på röven så benflisorna flög.
Eller ledbandet kanske.

Ok, överdriver lite kanske. Men jag var nära dödsbädden kan jag lova
Fast idag biter jag ihop. Styrketräna och sit ups går ju alltid ändå.

Goodbye gäddis.
Hello muscles :)

3 kommentarer:

  1. Stackars dig! Själv har jag haft feber idag så det har varit ungefär lika synd om mig...

    SvaraRadera
  2. Måndagar betyder.... att nu börjar det nya livet.....
    Tisdag betyder.... vi tar det nästa vecka =) puss puss

    SvaraRadera
  3. Haha! Usch, låter inte skönt att ramla, men lite roligt låter det när du beskriver det! Jag har också börjat mitt nya liv, har i alla fall promenerat två dagar i rad. :-) Duktig du är! Kram på dig!

    SvaraRadera