08 februari 2010

Dokumentärer

Ni som känner mig vet att jag gillar dokumentärer. Gärna sorliga människoöden om barn som dör, hundar som blir plågade, kvinnor som blir stenade till döds och annat man kan böla över.

Gillar det säkert bara för att jag är glad att jag inte sitter med burka på huvudet eller funderar ut om jag ska flå katten eller tugga i mig hönsskit för att bli mätt.

Shit the same, men igår fastnade jag i en tragisk berättelse om två tjejer i Himalaya bergen.
De hade 3 val.
Bli bortgift med okänd man
Ta livet av sig
Bli nunna.

Hon blev nunna, hennes kompis blev bortgift. Själv vet jag inte vilket som är värst... Sex? No sex?

Själv gnällde jag över att mamma kom hit med kebabrulle när jag hade lagat gulaschsoppa.

2 kommentarer:

  1. Ja visst har man I-landsproblem!!!...ang. sexet så antar jag att det var en gammal äckelgubbe hon gifte sej med och inte en hot 25åring m rutor på magen så jag hade valt no sex!...hellre sex med sej själv än en svettig oldis...kram,Kate.

    SvaraRadera
  2. Såg själv en liten snutt av den dokumentären, ja fan hade man valt. Inte att bli bortgift i alla fall....
    Kram

    SvaraRadera