17 februari 2010

Semlor dagen efter


Semeldag var det igår. Då hade jag tänkt att baka dessa godingar. Som jag bara äter locket på. Gillar varken mandelmassa eller grädde.
Men de är ju snygga....

Och ytlig är jag ju. Ytligast av ytligast.

Skulle ha bakat dem igår.
Men det hände nåt igår.
Satt i godan ro på kvällen och lyssnar på lillsessans discobravader och alla snygga 7 åringar i badbrallor. Många puddingar fanns det visst där enligt lilla fröken.

Grädden och florsocker plockas fram, jag nynnar på Manboy och telefonen ringer.

En sötis ringer och frågar om PrincessPe partyt jag ska ha i grannbyn.
Jaha, sa jag - vill du åka med imorgon?
Imorgon??? Nej Li, vi sitter och väntar på dig... Partyt är idag och du skulle ha varit här för ett bra tag sen.

H***te, röv, bajs....Listan var så lång att svärburken fylldes upp på mindre än 30 sekunder. Nej, det var fel eftersom jag svor i ca 10 minuter medan jag slängde ihop alla mina grejer, bytte svettiga sockar och slängde mig i bilen med läppstift, halsband och mobiltelefon i högsta hugg.


JAG! Den mest organiserade människa som finns. Som inte glömmer nåt. JAG??


Jag som alltid har full koll.

Skyller allt på mitt nya lugna liv, har jag tappat stinget...
Holy shit.
Men som vanligt är prinsessor trevliga människor. Och jag blev förlåten. Med en och annan isskraps muta.

Förlåååååååååååt!!!!

2 kommentarer:

  1. Neeeeej!!! jag kan känna din panik... Tur att allt löste sig!!
    Mumsiga semlor!! Är ingen fantast av semlor i vanliga fall. Men det har jag nu lyckats med. Får väl skylla på att det är bebben som är en gottegris;-)!
    Stor kram K

    SvaraRadera
  2. Gud villken panik,hoppas du inte hade sackat ihop allt för mycket typ flötigt hår,tvättat av sminket mm fast sån är väll inte du Li ;-) kram,Kate.

    SvaraRadera