24 februari 2010

Ovälkommet besök


Vi kan kalla honom Sven.

Sven är inte välkommen.
Han kommer alltid olägligt. Precis som gubben Paulsson kommer när man ska åka tåg (gubben Paulsson sitter även ibland och skiter utanför vårat hus, men det är en helt annan historia).

Nu pratar vi om Sven. Den ovälkomna skitgästen som alltid sätter sig på min läpp.
Jag har frågat mig flera gånger varför han kommer så ofta nu för tiden.
Han gillar det kalla skitvädret. Han gillar spruckna läppar.
Dumma dumma Sven.
Sven är alltså herr Herpes som gillar min mun

Men lite fördelar finns det ju.
Sven gjorde idag att mina läppar var så svullna att jag såg ut som en uppblåsbar Barbara.
Hade någon bitit mig i bröstvårtan, så hade jag pyst ut och flugit ut genom fönstret.
Eller föressten, jag vet faktiskt inte om det var en fördel.

2 kommentarer: