01 februari 2010

Loooong time, no see...

Idag har jag träffat en gammal skolkamrat från gymnasietiden. Holy shit, 18 år sedan var det vi sågs.
18 år och ÄNDÅ faller man in i samma mönster. Samma fack.
Jag var den roliga tjejen på skolan. Idag var jag också rolig.
C skulle tycka att det var konstigt att sitta jämte och se att jag faktiskt var trevlig, glad och rolig i 3 timmar.
Så han fick inte följa med. Han hade bara ökat dosen på psykomedicinen.

Vi planerade vår återträff. Nu ska vi lyckas jaga reda på alla bönder som har flytt landet.
Nej, just det - de har övertagit sina föräldrars gårdar.

Förutom jag då. Jag säljer stålrör till fordonsindustrin. Jo, det är ju kvinnligt. Och bonnigt.

Så mycket för min lantbrukar utbildning. Inte blev jag bonde. Inte gifte jag mig med en bonde. Inte kan jag plantera i trädgården och jag har glömt hur man mjölkar kor. Vad fan skulle jag läsa då för? Mina 2 år på internatet drack jag sprit, började röka och hånglade med skolans killar.

MIN DOTTER KOMMER ALDRIG FÅ BO PÅ INTERNAT!!! Kanske när hon har fyllt 25....

Länge sen... Jag som fortfarande känner mig så ung. Förutom när det knakar i knäna på morgonen och när jag gnäller på att dagens ungdomar minsann kör mopederna för fort utanför vårt hus.

Men kul var vår date idag i alla fall ochdatumet för bonna-träffen är spikat. Sen blir det röj á la 90-tal. Eller inte. Jag är ju gift nu. Och inte vill jag börja röka heller. Fast spriten kanske kan slinka ner då. Kanske.

2 kommentarer:

  1. Tror inte att det blir svårt att få spriten att slinka ner... hihi! Vad roligt! Min gymnasieklass hade NOLL sammanhållning så att försöka ordna med någon återträff vore totalt lönlöst! Ungefär som att lära karlar att pricka rätt när de kissar...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej igen! När vi tävlade hos Emma i helgen så sjöng jag på gröna små äpplen och då var det "någon" som sa att låten hette röda små äpplen... Kolla in här: http://www.youtube.com/watch?v=wsLXa3swTsg och kom sen och hävda att låten heter röda små äpplen! Pilutta dig!

    SvaraRadera