04 februari 2010

Holy moses...

Idag kom den oundvikliga frågan.

Frågan kom som en käftsmäll och jag satte kvällsmackan i halsen och fräste ut teet (som dessutom heter Kvällsro...ironiskt nog) genom näsborrarna, så det skvätte på mina nyputsade fönster.



Dotter: Mamma, hur blir man med barn?

Jag: Spott, fräs, snyt, fräs, gulp....hrmmm, du menar ägget och fröet?

Dotter: Näää, jag menar hur kommer fröet TILL ägget? Jag såg på TV att de ligger nakna. Måste man det.

Jag: (Holy shit, vad visar de på Bolibompa egentligen) Äääää, hmmm, nej man behöver inte vara naken. Man bara bestämmer sig att man vill ha en underbar liten unge som du.... och fröet simmar över till ägget (pust, faran är över)

Dotter: Men jag fattar inte. Om jag vill ha en bebis nu, får jag det då?

Jag: Näää, du vet man måste ha en pappa som har hår på pungen (HERREGUD, varför sa jag DET???) och han har en snopp och mamman måste ha sådana där blödningar du vet, som mammor får när de är vuxna. Sen kan det bli en bebis.

Dotter: Jaha, men du berättar ändå inte HUR fröet kommer in. Varför berättar du inte det? Gräver han in handen i mammans mage eller?

Jag: CRILLE!!!! KOOOOOM!!

Dotter: , nu är jag trött på snack om blodiga snippor och hår på pungen. Imorgon får du berätta på RIKTIGT hur man gör. Och jag VET att man är naken.

Jag: Eeeeh , bra. Pappa har läggningen imorgon. Puss och godnatt. (puuuuuuuuuuussst!!!)


Snälla hjälp mig, vad sa ni?

4 kommentarer:

  1. Hi hi underbart!!
    Ja dom verkar visa rätt mycket på bompa...
    Vi har lånat Håkan Bråkan böckerna där de skriver allt om hur ett barn blir till, döden och allt som har med livet att göra! Så det är mitt tips låna dom böckerna!!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Jag säger ALLTID: Det kan mormor berätta jättebra! Han nöjer sig med det.. För han vet att hon har JÄTTEroliga böcker som visar saker in i detalj! Hon har visat och berättat flera gånger men han glömmer. Nu är det ett tag sen han frågade. Puh!

    SvaraRadera
  3. HAHHAHAHAHAHHA Jag trillar av stolen så roligt!!! Fast vid eftertanke vad skulle jag själv säga?....ehhh öhhhh ............storken kommer med bebisarna! Tycker ändå du gav bra svar man kan ju inte avslöja allt på en gång! Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hi hi, tur att jag själv har ett tag kvar:)
    Dom vet mer än man tror....
    Kram

    SvaraRadera