21 februari 2010

Män i trikåer. Nej, tårar menar jag

Efter att ha sett 4 tönt-brudar tralla sig vidare till Globen-finalen, så kom John Blund och slog igen mina ögon i soffan.
Jag slumrade så gott när jag plötsligt rykte till av att det var ett jävla liv.

Jag satte mig förskräckt upp och ser att C gråter.
VAD HAR HÄNT??

Är det något med barnen? Har taket rasat in av all snö?

C svarar inte. Han bara hummar nåt konstigt och nickar mot TV:n.
TV-reportrarna gråter också.
Fan, en ny jordbävning? Kungen är död?

Jag förstår att det handlar om OS... Någon har kraschat och dött? Störtlopp?

"Neeeeeej, skriker C. Vilken laginsats! Vilka medaljer.
Herregud gumman, fattar du inte? Vi har fått både Guld och Brons. FATTAR DU??"

Ööööööh... Ok. Sen tog jag min kudde, tvättade av mig mascaran och hulkande mig till sömns. Av skratt.

5 kommentarer:

  1. Håller med dig angående töntbrudarna men måste säga att mina tårar trillade oxå när vi tog guld och brons.
    Äppelblommansmamma

    SvaraRadera
  2. Ha ha ja herregud va är det med män och sport...öhhh hallå! kl 23.45 inatt satt syrran och jag i soffan och såg en spännande film, mitt i allt ringer telefonen. Herregud vem ringer så här dags, va fan ha det hänt nått är det första jag tänker... Svarar och få till svars..AAAHHIII, AHHH, OOOO, TJHOOOO! My good vem är det undrar jag???? Jag fattar ingenting och i en sekund tror jag att det är Henke som är så jävla full, men icke, det är min kära far. Till slut får han fram: Tittar ni inte, vi har ju vunnit guuuuld och brooons? Ähhh nä, tittar på vad, vi tittar på en film och klockan är snart tolv! Min kära far inser att han ringt lite sent och att vi inte hade en susning om skidkillarna. Ja se män....

    SvaraRadera
  3. Hahaha, gud va du skriver härligt! JAg ser C framför mig och hur tårarna rinner, A gjorde samma sak! Men jag måste erkänna att jag fick lite rysningar av skidåkningen när jag kollade reprisen innan idag..vilka män! Fortsatt trevlig söndag vännen!

    SvaraRadera
  4. OS är stort!!! Jag blev oxå skitrörd när jag såg loppet o Elofssons tårar efteråt... men grät ju inte själv direkt, man kan väl behärska sig?!

    SvaraRadera
  5. Haha! Ja, jag såg detta på reprisen! Fast jag kan förstå på ett sätt; när jag var på idrottsgalan så började man lipa så fort någon fick stående ovationer. Kunde ju bero på att vinet gjort mig mer lättpåverkad i o för sig... ;-)

    SvaraRadera