10 januari 2010

Ge mig en valium

Ikväll räcker det inte med ett glas rött.
Det räcker inte med en Ipren heller.
En flaska kanske, blandat med lite valium

Jag ska börja med att säga att jag älskar min son.
Idag är jag glad att han faktiskt gjordes under kärlek. Det behövde han. Idag.

Idag kände jag en viss aggression mot min unge och tänkte massor med konstiga tankar.

Först ritade han på soffan.
Han fick skäll. Han grät. Han skämdes inte så mycket. Det rann av honom lika snabbt.

Sen åkte vi skrillor.
Han grät. Vi peppade. Han grät.
Redan där skulle jag ha tagit en stark dos av något. Men min vän A fick mig att andas, se fram mot min meditationskurs på onsdag och räkna till 10...jag menar 8000....

När vi kom hem leker han i trädgården. Jag lagar lunch och nynnar lite frenetiskt på nån sketen Amy Diamond sång.

Sen ser jag C springa runt hörnet på huset. C skriker. C skäller. Lilleman gråter. C skäller ännu mer.
C börjar svettas. C kommer med en stor plastslang. C ber mig spola vattnet på alla kranar inne. Min Amy Diamond-sång kommer lite i otakt.

Lilleman har pressat avloppet fullt med äpplen, stenar och grenar.
C säger att det är stopp och kanske vi får gräva upp hela avloppssystemet.

Jag slutar nynna på min sketna sång och loggar in på Blocket och sätter ut en annons men hittar ingen kategori som heter Barn Säljes.


Fortsättning följer....

2 kommentarer:

  1. Oj, små barn små bekymmer brukar man ju säga. Hoppas ert tålamod växer i takt med sonen...

    SvaraRadera
  2. Har oxå varit där... Lycka till med mediatationen :)
    Kram Linda

    SvaraRadera