20 januari 2010

Tacksam och annan skit

5 saker som jag är tacksam för.

Förutom ungar, jobb och bla bla bla....

  1. Familyfood, shit vad smidigt. THANK YOU GOOD!!!!
  2. Motorvärmare, slipper frysa röven av mig på morgonen
  3. Bag in box vin, slipper ha koll på hur mycket man verkligen dricker
  4. Att jag bor i litet samhälle. Kan betala matkassen dagen efter, när kortet inte "funkar" dagen innan lön
  5. Mobiltelefonen. Hur klarade man sig innan?

5 saker som jag avskyr

Förutom krig, cancer, svält och bla bla bla

  1. Präktiga människor som ser ner på andras val. Klämkäcka, präktiga och bror duktig. Att man orkar
  2. Citrix. Vårt TRÖGA system på jobbet, som hänger sig hela tiden och får mig på VÄLDIGT dåligt humör
  3. Koffeinfritt kaffe. What's the point?
  4. Blaskigt väder. Varken bra för pumpsen eller mitt frissiga hår
  5. Magsjuka. Jo, det är nog det värsta jag vet. Fast huset blir ju rent.

5 datum jag gillar

  1. Min födelsedag. 10 december. Glöm inte det
  2. Julafton. Från morgon till kväll
  3. Nyårsafton
  4. Midsommarafton
  5. Första semesterdagen

5 datum jag INTE gillar

  1. Nyårsdagen. Sliiiiten
  2. Dagen efter min födelsedag. 1 år kvar till nästa gång
  3. Annandag pingst. Inte längre röd, ledig dag
  4. Sista dagen på semestern. Det är tyngre än tyngst
  5. Dag före barnbidraget. Då är det verkligen tomt i plånkan.

4 kommentarer:

  1. Ja dina datum håller jag definitivt med om:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Citrix?? Jag "förstår inte" att du tycker det är "dåligt"!.. Du fick ju "avreagera" dig på "andra".. / "IT-tanten" ;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha!!! Mitt i prick som vanligt :)
    Håller bara med :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha! Håller med dig- i synnerhet dagen efter födelsedagen! Kan vi inte börja fira halvår? Största kramen till dig!

    SvaraRadera