10 januari 2010

Skridskor och urinvägsinfektioner

Isdrottningen tänkte ta sina nyinhandlade skridskor och ge sig ut på isen idag.

Lilleman har också fått ett par och han är stolt som en tupp. Han ska spela HV säger han. Han säger att han är superduktig. Nämnas ska att han aldrig ens har haft ett par skrillor på sig. Inget fel på självförtroendet på den tannalöse här inte.

Lillsessan har redan ett par och hon glider fram som en 6 åring ska. Knaggligt, ganska kasst - men tycker själv att hon åker som en drottning.
Fan vad gott och ha ett sådant självförtroende.

Själv ställde jag mig på mina förra veckan och trodde att jag skulle vara den is-drottning jag en gång var för ca 15 år sedan, när man frös röven av sig på Movalla och inte hade varken mössa eller varm jacka. Bara för några snygga SIS-killar skulle kolla...

Herregud, man skäms ju att man drog på sig 20 urinvägsinfektioner varje vinter bara för att man skulle vara lite hot.

Och hot vet jag inte om jag var - där platt-tång inte existerade och något annat än volymskum användes inte och jag gick ENDAST runt i mammas hemmastickade stora tröjor och rosa manchesterbyxor.

Eller vänta, det är ju 20(!) år sedan.
SHIT vad jag är gammal!! Hjääääääääääälp!!

6 kommentarer:

  1. haha Du är inte ensam Li, om att ha haft dom snygga glasögonen.! =)

    SvaraRadera
  2. Sv: Ha ha Kicki - you are the reason I bought these glasses....

    SvaraRadera
  3. Villken babe ;-) /Kate.

    SvaraRadera
  4. Herrejisses, jag tror jag döör, fan va snygg du é, hi hi.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Var ett tag sen - jag hade likadana brillor men hade lyckats förtränga det!

    SvaraRadera
  6. Ha ha så jäkla söt!! Kram/Cissi

    SvaraRadera