23 januari 2010

Ridning på hög nivå





Fan vad skönt att man tog sitt förnuft till fånga, denna "ligga i soffan och bara dööööö"-dagen idag.
Trots tjejfest och alldeles för många glas vin igår, så pallrade jag mig upp på hästryggen idag och drog en härlig galopp på ängen.

Och så fick lill-sessan, hennes kompisar och Lilleman också ta sig en tur i trädgården.

Lilla Fröken skickades iväg på dyra ridlektioner för ett år sedan.

Hennes morgontrötta mamma, läs jag, stod med hoppfulla ögon på lördagsmorgnarna kl 8 i ridhuset. Men lågan slocknade snabbt. Lill-sessan ville bara rida när det var varmt ute. Så när temperaturen sjönk till 5 grader inne i ridhuset och släcktes den sista gnuttan hopp i hennes mammas ögon.

Nu sätter jag mitt hopp på Lilleman...

4 kommentarer:

  1. Härligt!! Jag har också galoppat i snön idag!

    SvaraRadera
  2. Skönt å komma ut efter den där himla tjejfesten =) Själv tog jag mig till skidbacken och spenderade hela lördagen där. Det var skönt, frisk luft gör susen mot baksmälla =)

    SvaraRadera
  3. ÅHHH va mysigt att rida! Ser ju underbart ut.
    Kram

    SvaraRadera
  4. gud vad härligt det ser ut !! Hmm, vill också... ssssssssss

    SvaraRadera