16 december 2009

Esa med slangen

Mysfaktor på hög nivå.
C är inte hemma, det betyder att jag kan elda PRECIS hela dagen. Då behöver jag inte vara ekonomisk. Det är bara att elda på.
Han får väl spel när han kommer hem och det är 28 grader inne. Och 12 grader och frost på golvet dock.
Jävla kalla golv.

Det finns en historia om våra kalla golv.
Vaknade en morgon och när jag gick ur sängen HALKADE jag på golvet. Frost. Ja, FROST. I mitt sovrum.
Då spände jag mina nyvakna ögon i C och sa att detta får HAN göra nåt åt.
C gillade mig fortfarande då för vi var nygifta. Han svalde och ringde Esa. Esa med slangen.

Esa kom och skulle isolera våra golv. Esa's sprutmaskin gick sönder och det var 15 minusgrader ute. Esa skar stora hål i mattan i köket där han skulle spruta in sitt skum. Mattan blev lite hålig efter det. Esa förstod tydligen inte att golvmattor går sönder när man borrar 10 hål i dem.
Esa kanske gillar håliga golv.
Esa borrade hål o våra trägolv och sprutade skum i golvet. Esa tyckte det var snyggt att sätta i kork i våra trägolv. Han tyckte att kork och trä var lika. Esa hade inte så bra smak.

Esa's maskin gick sönder igen. Denna gången gick den sönder inomhus. Esa sprutade skum i hela vårt sovrum. Skummet stelnade, Esa åkte hem. Esa fick inte så mycket pengar som han trodde.
Esa fick inte komma tillbaka igen

Frosten på golven var borta

3 kommentarer:

  1. Ha ha söta Li, här är är det alltid minst 23 grader annars är mamman ledsen i familjen.

    Ses ikväll. Nu har du bloggat på http://blogg.princesspe.se också!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Golvvärme är aldrig fel! Fast vi har det bara i köket så det blir där vi hänger mest, o annars är det skor på som gäller. Tur du har köpt nya stövlar....

    SvaraRadera
  3. Haha! Herregud, vilken klåpare!

    SvaraRadera