12 december 2009

Pojkar och flickor

Igår var vi hos våra goda vänner H & A. Dit kom också en annan familj. Det blev mycket barn.

Här uppdagades en viss skillnad mellan pojkar och flickor.
I dessa totalt 3 familjer så fanns det flickor mellan 2-6 år och pojkar mellan 3-5 år

Flickorna satt i soffan.
Pojkarna hoppade i soffan.

Flickorna lekte mamma, pappa, barn med gosedjuren.
Pojkarna tävlade vem som kunde pricka lampan i taket med gosedjuren.

Flickorna gjorde kullebyttor
Pojkarna sprang det snabbaste de kunde och kastade sig sen på knäna

Flickorna gjorde piruetter
Pojkarna gjorde karatesparkar (eller, nja en lilleman gjorde också piruetter....)

Flickorna satt med sin godisskål i knäet och tittade på Idol
Pojkarna stoppade upp sitt godis i näsan och sen in i munnen

Flickorna dukade undan sina tallrikar efter maten
Pojkarna sprang iväg med maten i munnen

Flickorna gick på toan, torkade sig, spolade och tvättade händerna.
Pojkarna drog ner brallorna, slängde fram snoppen, hoppades på att kanske nåt skulle hamna i toastolen, hoppade över torkandet och fullständigt struntade i spolning och tvättning av händer.


Idag när jag vaknade så undrade jag vad skillnaden egentligen är mellan män och pojkar.
Jag kom inte på nån väsentlig skillnad. Faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Haha! Vilken rolig beskrivning av skillnaden mellan flickor o pojkar! Eller likheten mellan män och pojkar. Ses ikväll! Kramar

    SvaraRadera
  2. Alltså ja måste bara påpeka! Fan vad bra du skriver. Så kul och läsa din blogg... =)

    Fick bara en enda tanke just nu! Kunde jag få det lättare? Kunde jag slippa godisspill? Skvättiga snoppar och överenergiska sprintar här hemma?

    Fast jag tycker ju om ina pojkar ändå.. =)

    SvaraRadera
  3. skönt att du inte nämde vilken den tredje familjen var, de verkar ju inte ha någon pli på sina barn =) kram

    SvaraRadera