06 december 2009

Girls night out


ÄLSKAR tjejhelger.

Tjejhelger är bättre än både choklad, rödvin och shopping tilsammans.
Kanske för att det är det som en tjejhelg innefattar.

Redan vi 7 på morgonen satte vi ribban för våra samtal.
Vi började med att snacka skit om våra morsor om att de måste skärpa till sig.
M sa att hon skulle få sin morsa att börja med puder.
PUDER, skrek E. Jag är glad om min morsa börjar använda lagom långa byxor....
I denna diskussionen kunde jag dock inte hänga med eftersom min mamma är en riktig puma. Inget sparande till vårt arv där inte. Alla pengar går till kläder, frissan och fina viner minsann.

Får sätta min tillit till farsan istället att han håller hårt i kosingen.

Efter snicksnack i bilen i 4 timmar så checkade vi in på hotell, käkade lunch och drack vin.

På hotellet hade mina UNDERBARA vänner ordnat en överrasknings picknick till mig, med goda ostar, kex, pastrami, snacks, bubbel, vin och annat gott. Detta för att fira att jag snart är närmare 40 år än 30.... Ja, så tragiskt är det. Fast jag var så hot igår att jag kände mig inte en dag äldre är 33.

Heldag på stan blev det, drog hela lönen på shopping och tillslut en hård, jag menar mycket hård, natt på stadens uteställen.

Idag så drog vi ut på stan, slitna som få, efter en god hotellfrukost. Eller nja, inte så god. Smakade mest sönderkokt stekflöt... Kanske för jag var bakis och kände mig som ett ilsket nyvaket bergatroll med svininfluensa och blåsor under fötterna

Väl på stan så returnerade vi alla kläder vi köpt. Eftersom vi pimplade vin hela dagen så var inte omdömet det bästa under gårdagens shoppingrunda. Dessutom trodde jag visst att mitt bankkonto innehöll många fler tusenlappar tydligen, eftersom jag shoppat som en galning.

Citat från gårdagen:
M: Vilket håll ska vi gå åt?
E: Vänster! Herregud vad bra jag hittar, man kan tro att jag varit här 100 gånger
C: Öööööh, nej E, vi ska till höger....

And belive me - there will be som pictures. Hold on, hold on!

5 kommentarer:

  1. Får liksom bilder i huvudet på Er... haha haha

    SvaraRadera
  2. Va skojsigt att ni hälsat på min kära vän! Ska ta mig en runda efter nästa år. Gratulera till din födelsedag, fattade som att du fyllt år:)
    Hade dom fint i sitt lilla hus?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hahahaha,1000 gånger=)
    Det kommer att förfölja mig resten av livet..
    Ser fram emot att se vilka bilder du ska visa svenska folket??? Kanske innerhåller de en toa eller två=)

    SvaraRadera
  4. Låter som ni hade en riktigt trevlig helg, kan inte minnas när jag senast pimplade vin, men äter choklad desto oftare istället! Men håller med att tjejhelger är kul!

    SvaraRadera
  5. Men vad tusan, har ni redan börjat fira dig?? Fusk! Hoppas verkligen att ni orkar pimpla vin i helgen med... fast jag behöver nog inte oroa mig. vad mysigt med tjejhelg! Det förtjänar ni allihop!

    SvaraRadera