19 december 2009

Julfest och dans på bordet













Julbord är alltid trevligt
.
Jag skulle dansa på borden sa jag.
Tur att jag inte gjorde det. Mina stövlar blev så hala framåt kvällen. Trillade hela vägen hem.
Vägen var krokig också - tydligen.
.
Det var kul i alla fall. Och jag har ytterligare ännu en gång fösökt påminna mig att man ska vara nykter på julfester. Men jag glömmer alltid så lätt.
Idag är ännu en dag som man ska vara en dålig mamma och be barnen vara extra tysta, beställa pizza till lunch och kolla repriser i soffan hela eftermiddagen.
.
Men julbordet är inte slut ännu. Nu ska jag åka och städa upp skiten. Och svära på mina jobbarkompisar som slängt fimpar i rabatten, spytt vid entrén och missat att slänga tallriken i rätt soptunna. Idag blir jag mer kärring än vanligt.
.
Idag blir jag nämligen städkärring.
Never mess with a hang-over cleaning-bitch....

2 kommentarer:

  1. hmm, har jag verkligen gett mitt tillstånd til detta? Fastnade på bild gjorde jag igår i alla fall. chips var väldigt gott idag... Kram

    SvaraRadera
  2. Konstigt att det alltid blir sådan blixthalka när man druckit ;-) Kram,Kate.

    SvaraRadera