08 december 2009

Orkeslös...

Tisdag.
Tisdagar är nog värre än måndagar. På måndagen så har man nyss haft helg, man packar lite gamla helgrester i matlådan. Försöker komma ihåg vad fan man drog med sig hem från dagis i fredags och vilket hemarbete från jobbet man faktiskt inte gjorde. Måndagen klarar man lätt av.

Sen kommer tisdagen. Då finns det inga goda helgrester kvar i kylskåpet. Nej, då blir det en sallad på stadens pizzeria - och där envisas de med att både riven ost och burk-ananas är gott ihop med de slafsiga kycklingbitarna. Byt salladsmeny!!

Sen är det ju den värsta morgonen på tisdagen. Extra trött är man och barnen har alltid aktiviteter på dag 2.
Sen på tisdagen kommer tränings-samvetet, det dåliga samvetet. Det är också för tidigt i veckan att ta ett glas rött. Eller, nja, kanske...

Finns det nåt bra med tisdagar? TELL ME PLEEEEASE!

5 kommentarer:

  1. Sorry, finns tyvärr inget bra med tisdagar.... Nä kan inte komma på någonting.... helt tomt.....

    SvaraRadera
  2. Ska väl vara att det är en dag närmare fredag ;-) "IT-tanten"

    SvaraRadera
  3. Eller ännu bättre; det är "lillördag" dagen efter och då får man dricka vin! ;-)

    SvaraRadera
  4. Har själv en orkeslös dag.... allt bara tråkigt och energilöst...vilken uppiggande kommentar, kul va? Nåja jag ska i alla fall på en lyxig jullunch idag med mina viktigaste kunder:), en härlig lunch för mig då!

    SvaraRadera
  5. Jag är alltid ledig på tisdagar! Så du kan ju glädjas med mig. Haha!

    SvaraRadera