16 november 2009

Fryser

Jag fryser

Katten fryser
Vindrutetorkarna fryser fast
Tungan fryser på glasrutan (varför jag nu skulle slicka på den)

C har fryst mitt bankkonto. Han tycker jag handlar för mycket på vårt gemensamma konto.
Life is hard....

Jag vill ha vår. Eller sommar. Jag vill springa barfota och se nyfilade fötter på stranden. Jag vill sitta på verandan och sippa rosé.
Jag vill gnälla över sommarregnet och C:s dåliga engagemang för semesterplaneringen. Jag vill bli osams för att jag bokar en sista minuten resa för pengar som vi skulle ha haft till att gräva nåt hål i tomten eller sätta en häck eller nåt annat oväsentligt.
Fast jag får nöja mig med advent. Det är ganska mysigt. Då kan man dricka glögg. Och testa alla de nya sorterna.


I år kommer jag att beställa en ny whiskeyglögg, 145 kr på Systembolaget


Kommer dock inte som bagin-box.... Men man kan ju inte få allt.

2 kommentarer:

  1. Menar du att denna sällsynta vara med whiskey finns på Skillingaryds bolag??? Man måste väl beställa hem? Beställ 2 flarror!! En till mig också!!

    SvaraRadera
  2. Det lät ju intressant med whiskey-glögg! Snygg flaska var det med! Skulle nog C gilla, jag har ju svårt att dricka den vanliga starkvinsglöggen... tycker den smakar för mycket sprit. Haha! Vilken mes jag är! Men du, hur kan du frysa så? Det är ju 8 grader varmt! :-)

    SvaraRadera