29 november 2009

Old people goes strong

Jag gillar morsans fester.

Kanske för att jag och E alltid är yngst.
Men de gamle håller måttet. Omöjligt att hänga med i deras tempo. Otroligt vad 50-plusare kan parta loss. Hoppas att jag har ärvt några bra gener och har lika roligt som dem när jag har passerat hälften-till-100 gränsen.

Igår grillade vi korv i ösregn under parasoll, gick en kul tipspromenad, hade glöggstopp och en fantasktisk sångtävling.

Sångtävling ja. Det märktes en VISS generationsskillnad där. Hälften kunde inte se texten utan höll pappret 1 meter från ansiktet, eller som morsan, dök in med näsan i pappret och höjde ögonbrynen för att kunna se. Dessutom var låtarna skrivna innan jag föddes. Jag hade inte hört låtarna innan, resten av festens deltagare kunde texten ordagrant. Hrmmmm.

C har huvudvärk idag. Han skuller på grisasprutan. Han glömde nog alla glas whiskey han drack igår.
Själv sov jag till kl 10.

Lovar att generation äldre minsann klarar fester mycket bättre än oss klena ungdomar. De har säkert redan bakat lussekatter och har söndagssteken i ugnen. Själv ligger man död på sofflocket och klarar inte av ett skit.

Här bjuder jag på lite mingebilder på
kommunens trevligaste människor. Generationsskillnaden skiter jag i.
These people knows how to party.

Och C fick tillslut tillbaka sin sko i storlek 44 efter vi åkt Vaggeryd runt och hittade den hemma hos en festdeltagare som har storlek 40.
Han hade gått lite snett hem sa han.




















4 kommentarer:

  1. ja du Li, det är kul att du och famijen uppskattar att parta loss med oss gamlingar, och även om vi ser och hör lite dåligt på grund av förhöjd ålder( fast du kommer att hamna där själv )så är vi alla ungdomar i sinne och hjärta, mer än vad du någonsin kan ana !vi har inte i något avseende tappat stinget, och vi hoppas innerligt att du och C har det lika spännande och kul när ni är 50 plus som vi har det nu, och naturligvis har vi bakat lussekatter nu på morgonen och stoppat söndagssteken i ugnen ! och inte nog med det, vi har städat upp efter er ungdomar så att husets insida och utsida är en fröjd för ögat ! nyss hemkomna efter en långpromenad och efter en ljuvlig middag tänkte vi gamlingar krypa upp i soffan och se en häftig film och eftersom vi inte skall upp i morgon förrän klockan 3 i morgon bitti finns det mycket tid till sömn och förtroliga samtal som håller kärleken vid liv !

    SvaraRadera
  2. Jadu, precis också vad jag skrev! Vi klarar inte av ert tempo och jag önskar att jag är likadan om några år....

    SvaraRadera
  3. Vad gulligt skrivet av "anonym", samt av dig i ditt inlägg! Ser ut att ha varit svinroligt! Det bästa var ju skoförväxlingen! Haha! Ser fram emot att ha lika roligt hos dig ikväll! Puss o kram!

    SvaraRadera
  4. Här är en till som upptäckt detta med "gamlingar" (Nån som inte vet vad han pratar om påstår att jag ingår där - Pah!). Men visst är det härligt med sångtävlingar och skobyte? Vi körde o letade efter bortsprungna dojor dagen efter sist vi var på fest också. Hittade hit av en slump, kul att läsa dina inlägg *s*

    SvaraRadera