23 november 2009

Vegetarian


Nu har min dotter blivit vegetarian.


Min bästa vän gav henne fim att titta på, Charlottes Web... Min bästa vän, är numera min före detta vän

Filmen handlar om en gris som ska bli skinka när den slutat tävla som finaste gris.
DET VAR DÅ det uppdagades att det vi äter faktiskt söta griskultingar, lurviga lamm, lena kalvar och söta Nemo-fiskar.
Hon lipade och bölade, fråga vad allt vi hade i kylskåpet innehöll - Är det ett föl? Är det hitta Nemo? Hur många hundvalpar har jag egentligen ätit på frukostmackan? Är cornflakes egentligen kattungar?

Tillslut blev det så hysteriskt att jag meddelade henne att godis minsann innehöll löss.

SÅ nu är hon både vegetarian, vegan och godisfri.

Dags för anorexia, krama träden demonstrationer, rädda valarna kampanjer och läpp-piercingar.....
Känns så skönt att mitt liv som tonårsmorsa redan började nu... Som jag har längtat.

4 kommentarer:

  1. Jag blev oxå vegetarian, nästan vegan när jag var runt 4 år och fick reda på vart köttet och mjölken kom ifrån... Det har hållit i sig tills nu... Äter fortfarande inte visst kött:-(
    Du ska ändå vara glad att du slapp vara min morsa när jag var tonåring... Ingen höjdare enligt min kära mamma;-)
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Ja, livet är roligt nästan jämt. Eller iaf upp och ned... Men vi som läser har iaf kul!! Kram j.

    SvaraRadera
  3. Hahaha kul att jag kan hjälpa till vännen=)
    Puss

    SvaraRadera
  4. Lilla söta N, inte lätt att få reda på vissa saker i livet. Jag hoppas det går över! Helt underbar blogg, sitter och här och skrattar halvt ihjäl mig, längtar till nästa helg! Kram från Halmstad/Linda

    SvaraRadera