18 november 2009

Smygfisar...

Smygfis.
Ja bara ordet ger mig rysningar.
Fisar som släpps i Hemköpskön.
I biosalongen.
I toalettkön på en HV match
På dansgolvet på Harrys (tacka vet jag när man fick röka på krogen)

De släpps överallt. Ingen ger sig tillkänna.
Alla ser så ovetande ut och lika överraskade som jag att nån VERKLIGEN släppt sig på ett offentligt ställe. Ingen erkänner nåt, det var ju faktiskt en smygis. Som råkade lukta bråd död.

Värre är det när man själv sitter på kontoret i godan ro och råkar släppa en liten morgon smygis.
Varför kommer ALLTID chefen in just då. Varför?? Jag håller andan, låtsas som ingenting och på nåt sätt så tror och hoppas jag att han inte känner lukten av den gröna dimman som lagt sig över skrivbordet.
Han låtsas som inget. Jag låtsas som inget.
Pinsamt för alla parter.

Fast för mig var det länge sedan. Jag har som sagt haft Jallasjukan. Och TRO mig, då släpper man ingen smygis....

2 kommentarer:

  1. Hej! (från en som också släpper sig)....

    Beställ en flaska till oss också!!
    Du kan väl hoa till om du får höra när den kommer? Till helgen kanske?
    Åsa

    SvaraRadera
  2. haha! Ja, det där är alltid pinsamt! Men pröva att lägga en som hörs medan du går genom Maxi bland alla kunder.... Då önskar man att marken kunde öppna sig och sluka en helt!

    SvaraRadera