20 november 2009

Schäfern Krister

Kommer ni ihåg den gamla goda tiden mina vänner (tiden på Svettform då vi kom bakis till jobbet, bodde på Kvarngatan - ingen vanlig svenne bor längre där för där skiter man tydligen i tvättstugan....och brände ALLA, jag menar ALLA kvarvarande pengar på shopping och party.)

Fast frågar jag C så tycker han nog inte att jag ändrats nämnvärt.

På denna goda tiden gjorde vi narr av en tjej som hade schäfer som hetter Krister - Krister med K.
Stackars hund.

Och stackars mig som skulle berätta för mina kollegor om min nya kille. DÅ skrattade jag inte lika mycket åt tjejen med hunden Krister

Vad kommer alla fula djurnamn ifrån?
Schäfern Krister har inte det fulaste namnet.

I Piff och Puff familjen har de katten Örjan... Stackars katt, han rymde till och med hemifrån tack vare det. Vad fick han för tack efter 2 månader på rymmen. Jo, han fick behålla sitt fula namn och kulorna blev knipsade.
Sen skaffade de ytterligare en katt, en fin katt med vacker päls, vackert namn och inte väger 10 kg för mycket. RYM ÖRJAN, RYM!!!

Sen har vi hästen Maria. Det ska väl för helvete inte en häst heta. Tydligen är hon ett ämne. Ja, definitivt ett samtalsämne gällande namnet. Maria, pust...

Men värst av allt. Marsvinen Lena och Anette....
Egentligen hette de Röv-Lena och Fitt-Anette. Det är faktiskt sant. Men jag är inte så grov i mun så jag kallade bara dem musjävlarna.

På tal om möss och råttor så är det nog dags att köra en rensning i skatboet.
Det får ni tolka som ni vill.

Ha en go helg!

1 kommentar:

  1. Va? Christer? Inte Christian? Nu förstår jag varför du kallar honom Crille :)
    Kram

    SvaraRadera