20 oktober 2010

Hiss och diss

Börjar med dagen diss:
  1. Toppar självklart listan med den vita skiten som kom från himlen idag
  2. Tappade min fina Plain Vanilla ring idag
  3. Luktar kaninavföring på lillsessans rum
  4. Ser fortfarande överkörda minkar på vägen till jobbet
  5. Vinterdäcken låter för mycket
  6. Titti tar ton på Rix Fm är värdelöst och upptar mina stackars öron påväg hem från jobbet
  7. Alla mina långa fina naglar, har blivit korta och fula tillsammans med torra skrynkliga kalla händer (och jag är inte ens död...)
  8. Missade Ensam mamma söker i söndags
  9. Hade tänkt mig ett glas rött men hade inget öppnat och inget sällskap. Och NEJ, inte ens jag öppnar en flaska själv på onsdagen

Avslutar med dagens hiss:

  1. Vinterdäcken sitter i alla fall PÅ bilen och ligger inte kvar i garaget
  2. Jag hittade min fina Plain Vanilla ring igen
  3. Jag hittade även en, för mig, ny butik i Värnamo, med massa tingeltangel och införskaffade mig därigenom ett stort fint vitt vägghjärta och en del presenter till fredagen och lördagens trevliga sammankomster
  4. Det är onsdag idag. Alltså är denna kvällen vigd åt McDreamy och Mc Steamy (gillar dock inte Mc S med skägg...eller jag menar: Varför i HELVETE har han skaffat sig äggsmuls-stoppare. Raka av skiten!)
  5. Jag jobbade inte över idag
  6. Har hallen fylld med ärvda kläder från en stor kille till min lilleman. (tack!) dessutom vinterhandskar till båda kidsen från min vän E.(tack!)
  7. Har tänt mitt Clean Cotton ljus från Yankee Candles och det luktar nystädat och harmoni i huset nu (harmonin kan även bero på sovande barn och en bortsprungen man)
  8. Barnbidraget hoppade så vackert in på mitt konto idag och drog ett streck över mitt dåliga samvete efter helgens shopping

Så trots skiten från himlen, mitt tomma vinglas, köttslamsor på vägen och skrumpna naglar så artade sig denna dagen bra ändå.

1 kommentar:

  1. Älskade vän, vad glad jag är att du numera dricker från flaska :)

    Kramis

    SvaraRadera