12 oktober 2010

Beroende

Jag är en beroendemänniska.

Det betyder att jag är beroende av vissa saker för att få mitt liv att kännas bra.
Jag är beroende av fler saker på hösten än på sommaren... På sommaren nöjer jag mig med ett glas rosé och varma dagar.

På hösten, då kommer beroende-Li fram....
Då ska det tändas ljus, stearinljus ska flöda i varje rum. JAG ÄR BEROENDE AV STEARINLJUS

Jag är beroende av städning. Tragiskt nog hinner jag inte städa längre. VART ÄR MIN STÄDHJÄLP???? Inte en enda arbetslös student som har lust att tjäna kosing!? Lata ungjävlar.

Vad är jag mer beroende av då?

JO....Alla de finfina programmen som börjar nu. Mc Dreamy på onsdagar, Ensam mamma på söndagar, Idol på fredagar, Robinson på torsdagar och ikväll Desperata Hemmafruar på Wisteria Lane.
Men C har självklart bänkat sig med en bärs och kollar nån CP-match på TV. Jag är inte direkt beroende av fotboll om man säger så (förutom första året vi var ihop...då älskade jag fotboll sa jag och pinade mig igenom Sportnytt och annan skit bara för att få snaska kotte på kvällen. Det var tider det.)

Kanske skulle fira hemmefruarnas återkomst med ett glas rött ikväll. Welcome back ladies

4 kommentarer:

  1. Hahaha, känner igen mig där ja... En faslig massa beroende har man, fast lätt att fotboll inte hör dit! :)
    Riktigt kul att läsa dina underfundiga och roliga bloggar Li! :D

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha va du är rolig;-)!!
    ja är oxå beroende och fast i det där jäkla tv trasket...

    SvaraRadera
  3. du är galen...snaska kotte...

    SvaraRadera