01 november 2010

Ullared


Idag kan man tro att jag är nybliven mamma.
Inte för att magen hänger, brösten sprutar eller för att jag luktar spya.
Man kan inte tro att jag faktiskt är en erfaren mamma. Har 7,5 års erfarenhet av att vara mamma.

Erfarna mammor bakar och lägger pussel en ledig måndag.
En oerfaren mamma, eller en psyksjuk som jag, åker till Ullared en ledig måndag...då det är höstlov och strax efter löning också. Denna störda mamma tyckte att det var en BRA idé att ta med 2 barn, varav den ena har ett visst shopping-hat och får knappt får följa med in på Ica.

En oerfaren mamma som jag är glad att det finns godis och andra fantastiska mutor att ge sina barn.
Idag följde jag inte Anna Ankas eller Anna Wahlgrens uppfostringsmetoder.
Idag var det muta, shopping, köer, skäll, hot, muta igen, fika, varm korv och en och anna skvätt tår som genomsyrade dagen.

Det gav mig dock något.
En tom plånbok

2 kommentarer:

  1. Skulle kunna varit jag.... :) Låter precis som när jag åker dit med barnen... Intalar mig själv om att det blir en trevlig utflykt och oj va skoj vi ska ha... Mmmm eller hur...
    Men du kanske fyndade massor av roliga saker :)
    Linda

    SvaraRadera
  2. gud vad rolig du är....härligt att få ett gott skratt!!

    SvaraRadera