23 september 2010

Nu sitter jag i transporten i form av en Renault Laguna, på väg till Hufvudstaden för att bli ett snäpp smartare. Med mig har jag två kollegor som också ska bli smartare, men på ett annat sätt för de ska inte på samma kurs som jag. Jag bara passar på att utnyttja deras fantastiska körförmåga så att jag själv kan slappa i baksätet med Crilles nyinköpta telefon/dator (som jag snodde med mig när han sov). Att sno C:s telefon även när han sover, är som att sno lördasgodis från ett barn eller en nyfångad mus från katten... Han håller hårt i den, tjurar lite och tillslut ger upp o slickar sina sår och sin stolthet. Men jag kom på tricket: ge honom en stor whiskey på kvällen så han somnar tungt, lirka sedan försiktigt upp fingrarna på morgonen 1 timme innan hans klocka ringef och när han sömndrucket frågar vad du gör, så säger man bara: Jo älskling, jag måste bara låna din fantastiska telefon för det är så himla bra ficklampa på den och jag vill inte tända och väcka er när jag plockar fram kläder... And now it is MINE!!

Nej nu är det dags att stanna på ett otäckt hak längs med E:4an för att inhandla en torr ostfralla, bland lastbilschaffisar och kommunalarbetare som äter raggarrulle och tjock grillad med extra stark senap och räkklabb till frukost

1 kommentar:

  1. Hörreruru döm nu inte ut alla kommunalarbetar på detta sätt. Vissa av oss är faktiskt måna om vad vi stoppar i oss, klär på oss och hur vi luktar ;D

    Lycka till på kursen kram!!!

    SvaraRadera